Om u beter van dienst te kunnen zijn maakt De Goede Infra gebruik van cookies. Hier kunt u ons cookie beleid lezen.
Opdrachtgever: MNO Vervat
Jaar: 2013
Plaats: Rotterdam
Sector:
Wegenbouw
Reconstructie van één van de toegangswegen naar het centrum van Rotterdam. In het kader van de bouw van het nieuwe centraal station van Rotterdam moest ook de Weena West gereconstueerd worden. Omdat dit een zeer drukke weg van en naar het centrum is moest het verkeer altijd kunnen blijven rijden. De beoogde afsluiting van het kruispunt Weena-Henegouwerlaan mocht hierdoor ook niet doorgaan met als extra opdracht dat het bus vervoer te allen tijde doorgang moet krijgen. Hierdoor moest een alternatief faseringsplan bedacht worden op het faseringsplan van de gemeente. MNO Vervat heeft deze opdracht aangenomen en samen met ons een alternatief verzonnen. Het nieuwe faseringsplan bestond uit 3 hoofdfases en 13 subfases. Later in het werk waren nog 7 extra fases nodig. Hierbij was het nodig veel werkzaamheden in het weekend of ’s nachts uit te voeren. Door de aanwezigheid van veel onbekende kabels en leidingen was het nodig om telkens de faseringen opnieuw te beoordelen en mogelijk te wijzigen. Door continue overleg te hebben met het bouwteam van het centraal station, toezichthouders van de overheid en nutsbedrijven, vervoersbedrijven was het mogelijk de werkzaamheden tot een goed eind te brengen.
DGIpb was verantwoordelijke voor: